fredag 18 oktober 2013

Planering

Om det här projektet skulle bli av kommer det att inträffa i Café Vetekornet. Jag har kontakter där och kommer få vara i inner-rummet i cafét. Det blir vinst även för cafét då föräldrar och familjer som kommer dit kanske tar en fika före eller efteråt. Där sagoverkstaden ska vara kommer rummet att anta en mysig och lite medeltida atmosfär. Det kommer finnas myshörnor där sagoberättandet kommer inträffa. Kuddar och filtar kommer jag att ta med hemifrån och låna från Centrumkyrkan som är i samma byggnad. Det kommer finnas en rithörna och en vägg där alla teckningar kommer sättas upp. Rummet kommer bli mer och mer sagolikt efter hand då besökarna kommer vara med och skapa sagostämmning genom teckningar och sagor. 

Min budgetplan:

  • Gult filttyg till en prinsar -och prinsessor- workshop, ca 1 m= 110 kr.
  • Stearinljus till mina lyktor, 100 st= 23 kr.
  • Ljusslingor, tre stycken olika = 800 kr.
  • Guldpärlor till armband, = 100 kr.
  • Tunt snöre till armband, = 30 kr.
  • A4 papper, 500 st= 30 kr.
  • Olika pennor, kritor och färger, = 150 kr.
  • Säkerhetsnålar, 500=50 kr.
  • Pepparkakor till Hans och Greta, en burk = 25 kr.

Saker jag tar med mig själv:
  • Ljuslyktor.
  • Saxar, lim.
  • Sagoböcker m.m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar